مهارت فردی در مدارس به منظور پرورش جامعهای پیشرفته و سرآمد، در آموزش برای کودکان
١- مهارت درست لباس پوشیدن
٢- مهارت درست راه رفتن
٣- مهارت خوب حرف زدن
٤- مهارت حرف خوب زدن
٥- مهارت منظم بودن
٦- مهارت شعر خواندن
٧- مهارت نقاشی کردن
٨- مهارت نوشتن
٩- مهارت ترانه و دکلمه خواندن
١٠- مهارت بهداشت
١١- مهارت کار تیمی
١٢- مهارت انتقاد کردن
١٣- مهارت جرأت ورزی و تمرین شجاعت
١٤- مهارت تشخیص درست از نادرست
١٥- مهارت درست غذا خوردن
١٦- مهارت گره زدن
١٧- مهارت کار با قیچی و برش زدن
١٨- مهارت سعی در خوش خط بودن
١٩- مهارت شستن اشیا
٢٠- مهارت مطالعه
٢١- مهارت مدیریت زمان
٢٢- مهارت کنترل خشم
٢٣- مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف
٢٤- مهارت پژوهش و تحقیق
٢٥- مهارت تشخیص دوست خوب
٢٦- مهارت بازی کردن
٢٧- مهارت غذا پختن
٢٨- مهارت کار با سوزن
٢٩- مهارت تشکر و سپاسگزاری کردن
٣٠- مهارت خوب توجه کردن
٣١-مهارت تفکر کردن
٣٢- مهارت تفکر خوب داشتن
٣٣- مهارت دوست خوب پیدا کردن
٣٤- مهارت نگهداری دوست خوب
٣٥- مهارت نگهداری لوازم
٣٦- مهارت انتقاد پذیری و نقد شدن
٣٧- مهارت رازدار بودن
٣٨- مهارت برنامه ریزی کردن
٣٩- مهارت گذشت
٤٠- مهارت صبور بودن
٤١- مهارت حل مساله
٤٢- مهارت نگهداری گیاه و گل
٤٣- مهارت دقت به پیرامون
٤٤- مهارت صادق بودن
٤٥- مهارت وفادار بودن
٤٦- مهارت نوشتن
٤٧- مهارت آینده نگری
٤٨- مهارت تلاش کردن
٤٩- مهارت نا امید نشدن
٥٠- مهارت هدف داشتن
٥١- مهارت کار با ابزار
٥٢- مهارت کار با کامپیوتر
٥٣- مهارت در فضای مجازی و سایبری
٥٤- مهارت در تصویر ذهنی داشتن
٥٥- مهارت احترام گذاشتن
٥٦- مهارت کم مصرف بودن
٥٧- مهارت بهره گیری از اشیا
٥٨- مهارت م گرفتن
٥٩- مهارت م و همفکری کردن
٦٠-. مهارت ١٢ و مهارت ٣١ و مهارت ۳۶
دبیران شایسته زیست شناسی: مهارتهای حرفه ای دبیران زیست شناسی
جایزه معلم ، نشان عالی تعلیم و تربیت
مهارت ,درست ,نگهداری ,انتقاد ,دوست ,مهارت درست ,مهارت انتقاد ,مهارت نگهداری ,مهارت م ,انتقاد پذیری ,مهارت انتقاد پذیری